A
Admin
Yönetici
Yönetici
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, yaklaşan Anneler Günü dolayısıyla hediyelik alışverişte ciddi bir hareketlilik yaşandığını ve bazı kategorilerde kayda değer satış artışları beklendiğini açıkladı.
11 Mayıs Pazar günü kutlanacak Anneler Günü’nün, yıl boyunca en çok alışveriş yapılan özel günlerden biri olduğunu vurgulayan Öncel, çiçeğin yanı sıra mücevher, takı, kozmetik, giyim, elektronik eşya ve küçük ev aletlerinin en çok tercih edilen hediyelikler arasında yer aldığını belirtti.
Kartlı harcamalara dair beklentilerini paylaşan Öncel, bu yıl Anneler Günü haftasında söz konusu kategorilerde 9-10 milyar liralık bir artış öngördüklerini ifade etti. Merkez Bankası verilerine de atıfta bulunan Öncel, 2024’te Anneler Günü haftasında kartlı harcamaların 6 milyar lira arttığını hatırlattı; harcama tutarının bir önceki hafta 73 milyar lira iken, Anneler Günü haftasında 78,6 milyar liraya ulaştığını aktardı.
Markaların her yıl olduğu gibi bu yıl da Anneler Günü’ne özel kampanyalar hazırladığını belirten Sinan Öncel, online alışverişlerin şimdiden başladığını, fiziki mağazalarda ise alışverişin en yoğun olacağı günün 11 Mayıs Cumartesi olacağını söyledi.
Öncel, bu özel günde mücevher, takı ve kozmetik ürünlerinde yüzde 100’e varan satış artışı beklediklerini, giyim, aksesuar ve elektronik ürünlerde ise bu artışın yüzde 25-30 seviyelerinde gerçekleşmesini öngördüklerini ifade etti.
11 Mayıs Pazar günü kutlanacak Anneler Günü’nün, yıl boyunca en çok alışveriş yapılan özel günlerden biri olduğunu vurgulayan Öncel, çiçeğin yanı sıra mücevher, takı, kozmetik, giyim, elektronik eşya ve küçük ev aletlerinin en çok tercih edilen hediyelikler arasında yer aldığını belirtti.
Kartlı harcamalara dair beklentilerini paylaşan Öncel, bu yıl Anneler Günü haftasında söz konusu kategorilerde 9-10 milyar liralık bir artış öngördüklerini ifade etti. Merkez Bankası verilerine de atıfta bulunan Öncel, 2024’te Anneler Günü haftasında kartlı harcamaların 6 milyar lira arttığını hatırlattı; harcama tutarının bir önceki hafta 73 milyar lira iken, Anneler Günü haftasında 78,6 milyar liraya ulaştığını aktardı.
Markaların her yıl olduğu gibi bu yıl da Anneler Günü’ne özel kampanyalar hazırladığını belirten Sinan Öncel, online alışverişlerin şimdiden başladığını, fiziki mağazalarda ise alışverişin en yoğun olacağı günün 11 Mayıs Cumartesi olacağını söyledi.
Öncel, bu özel günde mücevher, takı ve kozmetik ürünlerinde yüzde 100’e varan satış artışı beklediklerini, giyim, aksesuar ve elektronik ürünlerde ise bu artışın yüzde 25-30 seviyelerinde gerçekleşmesini öngördüklerini ifade etti.